If I would be skinny...

En bild på mig som har gått igenom photoshop.



Fat vs. Skinny

Kommentarer
Postat av: veronica

fan va coolt :):)

Postat av: Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på

koolt gjord, men du är ju absolut inte tjock!!

2009-06-22 @ 14:23:04
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Katten

Den manipulerade bilden var bra gjord men ändå ful kropp, din naturliga kropp är mycket mycket finare och du borde vara nöjd med den. Du kommer säkert inte lyssna på det jag säger men jag säger det ändå.

2009-06-29 @ 17:46:32
URL: http://cryingcat.blogg.se/
Postat av: Skinny

Coolt :)

2009-07-14 @ 15:26:57
URL: http://iwantbones.blogg.se/
Postat av: Sessie

Din äkta mage är ju hur snygg som hellst...!!

2009-07-22 @ 13:14:03
URL: http://www.metrobloggen.se/anorexiasize
Postat av: Victoria

Ville bara säga att jag har skappat en ny mer öppen/"anavänlig" blogg. Skriver detta till alla som har kommenterat min blogg, eller som jag följer :)

2009-08-04 @ 02:23:46
URL: http://ohvicky.blogg.se/
Postat av: Viktor

Coolt jobb med bilden (y) Tycker dock inte du ska oroa dig över samhällets skönhetsideal med att man ska vara pinnsmal. Du är inte det minsta tjock!



kolla in min blogg =)

2009-10-01 @ 18:30:55
URL: http://vissenisse.blogg.se/
Postat av: Lina

Du har ju redan en jättefin kropp!

2009-10-04 @ 18:54:20
Postat av: ♥ Tjelsi - Så kan det gå när inte haspen är på ♥

jag vill också vara smal! >_< jag skulle aldrig våga ta lättklädda bilder på mig själv...

2009-11-12 @ 07:23:49
URL: http://tjelsi.com
Postat av: johanna

Du menar väl endå inte att du vill se ut så? ;o Herregud, det hoppas jag inte!

2009-12-30 @ 21:32:23
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten

Hallå där :) Jag trillade in här när jag var på jakt efter kläder i väldigt små storlekar (xs/size zero). Jag har inte läst så många utav dina inlägg men när jag såg den här bilden så kände jag att det var dags att skriva lite. Jag hoppas att du inte tar illa upp för jag menar absolut inget illa i det jag kommer skriva nu.



För det första, även om du inte tycker det själv så är du vacker som du är. Jag vet att det låter töntigt och som en klyscha men jag tycker faktiskt det. För det andra så kan jag som en size zero berätta att det INTE är en storlek du vill leva i. Fine, vi som är så här små kanske har fina kroppar i vissas ögon - men det är INTE en rolig storlek att leva med. Bara en sån enkel sak som att hitta kläder är ett helvete. Vad du än köper måste vara i XS, och även då är många saker för stora och sitter slappt. Tuttar och rumpa kan man också glömma mer eller mindre och låt mig inte ens börja med hur mycket man fryser. Utan underhudsfett som skyddar mot blåst och annat så kommer du frysa jämt. Tro mig som fryser mitt i sommaren bara det blåser lite. Dessutom så kommer du ständigt få höra kommentarer som "men ät lite mer, du går av snart", "ta en till kaka, du ser sjuk ut", "svälter du dig?", "har du anorexia?", "Det är äckligt att vara sådär smal", "du kan gömma dig bakom en planka", mm. Att växa upp med att ständigt få höra sånna kommentarer är INTE kul och du kommer se att även du kommer få dom om du skulle bli så här smal.



Jag har försökt i över sex år att gå upp i vikt för att slippa allt det jag skrev här ovan så för mig känns det helt galet att någon vill bli som mig. Njut istället över dina former och att du ser kvinnlig ut. Jag skulle ge mycket för att få lite mer tuttar och rumpa och se lite sundare ut.



men det är jag, och du är du. I slutändan är det du som ska må bra över ditt utseende men jag hoppas att du åtminstonde hittar en bättre ballans i din vikt så du slipper må dåligt och vara trött och slut hela tiden. Förhoppningsvis kommer du slutligen inse att du är vacker även om du inte ser ut som en "planka" som jag ofta blivit kallad :)



Lycka till i livet /Janina

2010-06-11 @ 17:08:56
URL: http://janinanaslund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0