Tillbaka

Är tillbaka från Thailand nu.
Vet inte riktigt vad jag ska säga...

Visst det har varit skitkul och visst det är något som sällan händer två gånger i livet...

Under dom hät två veckorna har jag varit "frisk wannabe". Jag har låtsas att jag är frisk och glad och njuter av all den spännande maten...
Det har väl gått sådär.
Gjorde en kalkyl och insåg att jag har ätit över 2000 kcal/dag. Lite skrämmande.
Men det där med att låtsas att vara frisk har gått lite som en bergochdalbana.
Jag har knappt ätit ett helt rostat bröd till frukost.
Jag har bara ätit halva portioner och minimalt med ris.
Jag har för det mesta bara ätit soppor för att få i mig så lite kcal som möjligt.
Jag har inte ätit nått godis.
Jag har ibland skyllt på huvudvärk eller magont så jag ska kunna slippa middagen.
Jag har låtsas sovit på stranden för att jag ska slippa följa med och äta glass.
Men!
Jag HAR ätit glass, två gånger till och med!
Jag har tilloch med ätit FRTIERAD glass! Gott och speciellt, men jag skulle aldrig kunna äta det igen.
Jag HAR ätit minst två mål mat om dagen.
Jag HAR druckigt sötat läsk.
Jag HAR ätit hamburgare på Max på Arlanda (delifresh, inga strips och cola zero visserligen, men ändå).
Jag HAR smakat av maten på flyget, inte mycket, men jag åt i alla fall.
Jag har BARA motionerat fyra gånger på två veckor. Förutom allt spring i sthlm innan vi for utomlands så har jag bara promenerat tre gånger och joggat en gång, och simmat en massa men det gör man ju när man badar...

Med andra ord har jag varit nästan frisk i två veckor.
Men så fort vi landade hemma igen så kom ångesten.
Idag har jag bara ätit ett päron.
Det är nästan läskigt hur fort man återgår till gamla vanor.

Ska försöka lägga in en före/efter-bild på mig för att visa hur brun jag har blivit.
Jag är faktiskt snorbrun.
Och ändå var jag blekast i sällskapet.
Pappa och ena brorsan behövde inte använda solskyddsfaktor andra veckan. Dom ser ut som negrer nu. Utan att skämta.
Fast så blir det väl när man har utländskt påbrå.
Själv släktar man på blekfisarna.
Skit samma.
Har köpt en massa kläder och sånt kul. Men mest blev det grejjer till kompisar. Lättare att köpa åt någon annan.
Fast nu ska jag gå ut i kylan och ta en promenad, dags för det känns det som.
Sen ska jag fara och hämta min hund.
Har saknat henne så fruktansvärt mycket. Hade det inte varit för henne så hade jag förmodligen stannat kvar i Thailand...

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: e (sdfa)

Läser, bara så du vet! Kämpa på

2008-01-02 @ 13:46:43
URL: http://veelien.webblogg.se
Postat av: AnnaMaria

Läser din blogg oxå, mer bilder på din snygga kropp tack ^^

2008-01-04 @ 13:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0