Sjuk = ingen aptit

Idag skiter jag uppriktigt sagt i mina jävla 1000 kcal.
Är sjuk så det stänker om det och har noll aptit.
Skulle krävas en hel hetsätning för att jag skulle komma upp i 1000 äckliga kalorier idag.
Tryckte i mig en knäckemacka med ost till kikärtorna i morse. Så jag tror att jag är uppe i 200 kcal för tillfället.
Funderar på att kränga en kopp varm oboy till lunch, men det känns inte så lockande. Tar nog en till Ipren istället...

EDIT
Köpte faktiskt lite godis.
Skulle bevisa för mig själv att jag faktiskt kan äta något onyttigt utan att hetsäta.
Köpte typ 160 gram, åt upp ca hälften av det och slängde resten.
Drack en varma koppen klar grönsak till lunch oxå.
Så, allt som allt ligger jag väl på (frukost 200 + godis 300 + lunch 50) 550 kcal.
Sen blir det väl 2-300 kalorier till middag.
Och se, jag får inte ens i mig 1000 kalorier om jag så äter godis.
Hur fan klarar människor av att äta 2000 kalorier om dagen utan att hetsäta?
Snälla, förklara för mig!

Kommentarer
Postat av: yellowplease

Jag försökte söka på google för att se hur man ska fördela kalorierna på en dag. Och sen komma med ett bra och smart svar.. Men det ända jag hittade var hur man skulle minska sitt kaloriintag för att gå ner i vikt. Världen är sjuk.
Men i vilket fall, frukosten ska väl vara dagens största mål. Några mackor med smör, ost och någon grönsak kanske? Eller förresten jag kan inte tänka mig att dom som äter normalt räknar kalorier och försöker välja kalorisnålt. Så det bästa kanske är om du inte räknar och ser till att äta varje mål. Och efter ett tag bygger du nog upp en normal hunger, varken för mycket eller för lite. Men jag tror det bästa är att inte räkna. Nu blev det ett väldigt rörigt svar..
Ta hand om dig och se till att komma upp i minst 1000 kcal per dag, du klarar det! KRAM

2008-02-25 @ 17:50:38
URL: http://yellowplease.blogg.se/
Postat av: Sandra

För att dom inte har ett sjukt förhållande till mat.

2008-03-01 @ 16:54:21
Postat av: D

'Hur fan klarar människor av att äta 2000 kalorier om dagen utan att hetsäta?'

Precis, det har jag undrat länge.

2008-03-29 @ 20:05:03
Postat av: D

Förresten, tänkte att du borde veta...
Hur många kcal innehåller 1 dl kikärtor?
Har letat överallt men får inget vettigt svar och jag är hungrig. Heh

2008-03-29 @ 20:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0