Det går, nästan...

Har varit borta ett tag nu.
Har börjat komma igång med min "vanliga blogg" där jag skriver om allt annat än maten.
Välkommen att kika in http://emix.blogg.se
Där finns det lite anledningar till varför jag har varit borta...

Det där med att äta 1000 kcal går lite si och så.
Hade en "frisk dag" igår.
Det var hamburgertallrik till lunch på skolan och jag gick faktiskt dit och åt. Ingen dressing eller sånt skit, men en veg. burgare, eller i alla fall en halv, åkte ner.
Sedan åkte jag och en kompis och köpte godis. Täntke att nu jäklar ska jag se om jag kan äta godis utan att hetsäta.
Det gick, typ.
Nu är jag dock själv hela helgen plus att vi har intensivträning.
Det är riktigt lockande att bara skita i maten, men jag har tagit mig i kragen för att låta bli.
1000 kcal va det ju.
Har kanske ätit runt 600 kcal idag, plus att jag har tränat i tre timmar.
På väg att bli frisk? Knappast.
Åt till och med lite nötter för att få i mig tillräckligt mycket, men de var så äckligt salta att jag fick tvinga i mig typ 400 kcal och sen tog det stopp.

Sitter och funderar på att äta en yoghurt innan jag går och lägger mig.
90 kcal.
Känns lite onödigt.
Funderade på om jag kunde träna bort 90 kcal först och sen äta den så det kändes lite bättre, men nu har jag redan duschat så jag ids inte.
Lättare då att inte äta den...

Köpte hem en bakpotatis och skagenröra (lätt), men jag skjuter upp den måltiden till imorgon.
Känner inte att jag behöver äta den idag.
Ska försöka äta den imorgon. Jag lovar.

Jag längtar tillbaka till stockholm.
Sitta i fönstret på vandrarhemmet och titta ut på alla människor som lever sina liv.
Åka runt överallt, vara överallt utan att egentligen finnas.
Känna friheten.
Vecka 9 har jag lov, skulle vilja åka ner då, men inte en chans att mamma skulle släppa iväg mig själv.
Dessutom är det DM den helgen, så vi kommer förmodligen träna varje dag...

Lite långt inlägg nu, det var inte meningen, men jag behövde skriva av mig lite...
Vi hörs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0