En kommentar



Fick en kommentar.
"Ätstörningar?"

Nejdå, vad får dig att tro det?
Att jag har ångest varje gång jag har ätit nånting? Att jag hetsäter tills jag ser ut som ett biafrabarn och sedan ställer mig i duschen och klöser upp halsen för att förgäves spy upp allting? Att jag mår allra bäst när jag fryser av näringsbrist för att jag inte har ätit på flera dagar?

Ja, jag har en ätstörning.
Ja, jag har sökt hjälp för den.

Problemet är bara att man måste vara döende för att få riktig hjälp. Att komma till psyk med UNS är ungefär som att knalla upp på akuten när man är lite förkyld. Vad ska dom göra? Torka näsan på dig medans folk dör av akuta saker typ blodförlust, hjärtinfarkt mm.?

Det är ett glapp i systemet.
Där står jag...

Kommentarer
Postat av: V

Sådär känner jag med när det gäller att söka vård.

Jag kommer inte bli tagen på allvar för jag är ju inte underviktig. =(

2008-08-18 @ 10:35:52
URL: http://kroppsvikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0