Underbara Våg

Älskar min våg just nu.
Siffrorna bara krymper mer och mer för varje dag.
Kanske inte lika snabbt nu som förr, men jag går ständigt ner i vikt.
Har inte ätit nått sen buljongen igår.
Hela huvudet snurrar och kroppen känns svag. Men på ett underbart sätt. Jag har börjat se resultaten på kroppen.
Magen är inte lika stor längre. Har minskat mitt midjemått med 5 cm på bara några veckor.
Till och med låren börjar bli mindre.
Jag älskar det, älskar det.

Hade möte på lunchen, dvs vi sitter ett gäng från elevrådet och går igenom några saker medans vi äter lunch.
Jag åt ingenting utan satt och smuttade på en tekopp, och ingen frågade nånting.
Inte nånting!
Jag som trodde att jag skulle bli avrättad offentligt eller nått, men ingen sa nått.
Trodde knappt mina öron.

Känner knappt att jag är hungrig längre.
Kan man bli hög på svält?
Jag har inte sovit mer än tre-fyra timmar på två nätter, och det känns inte som att jag kommer att somna i natt heller.
Det kanske är därför jag är som jag är.

Har inte ätit nått idag, och jag kommer inte att göra det heller. Jag håller på att vinna kampen över hungern!

Jag kan klara det, och jag vet att jag kommer att klara det.
Så är det bara.

- AnnaMaria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0