Jag är:


flicka
pojke

homo
hetero
bi

kompis
lillasyster/bror
storasyster/bror
mamma
pappa
kusin
småkusin (WOOT?)
moster
faster

ledsen
olyckligt kär

JAG ÄTER
kött
fågel

fisk
grönsaker
frukter
ost
yoghurt
andra mjölkprodukter

JAG DRICKER
kaffe
te
kakao
mjölk
saft
kranvatten

alkohol

JAG HAR
släktingar
bröder

systrar
mamma
någon allvarlig sjukdom
fobier
inget
allt

kort hår
långt hår
mellanlångt hår
brunt hår
svart hår
blont hår
rött hår

pojkvän
flickvän
en vän
flera vänner

JAG HAR
varit i ett höghus
borstat en katt
suttit kvarsittning
slagit en kompis
kramat grannen
druckit alkohol
tvättat wc:n
ljugit för min mamma
varit vaken hela natten
söndrat ett fönster

sovit med kläderna på
ätit torkade bananer
klippt av mitt hår
bitit på naglarna

busringt
brutit ett löfte
suttit på en moped

varit i Helsingfors
simmat med kläderna på
lyssnat på klassisk musik
hatat någon riktigt mycket
ringt fel nummer
spytt
gråtit utan orsak
bråkat med någon riktigt ordentligt

ordnat ett disco
städat upp spyor
rymt hemifrån
prenumererat på någon tidning

varit rädd för spindlar
gillat apor
plockat bär
plockat jordgubbar
gått vilse
sjungit i en mikrofon
stått på scen inför hundratals människor

svalt ett tuggummi
gråtit mig själv till sömns
gillat The Rasmus
varit hos en läkare
varit underviktig
haft en sjukdom
varit dödssjuk
använt bikini
använt hängslen
andats in helium
använt mascara
inte vaknat av väckarklockan

stigit på fel buss eller tåg i misstag
sett samma film två gånger efter varandra

varit på min favoritartists spelning

hittat pengar på gatan
sagt mamma/pappa till någon annan av misstag
läst bibeln
haft något bra intresse
vunnit i lotteri
blivit förföljd av en främling
läst en roman
förlorat en nära vän
använt minikjol
känt mig ensam

stickat vantar
sprungit allt vad jag orkat
hittat på aprilskämt som någon trott på
ordnat en överraskningsfest
ätit pizza till frukost
varit i en ambulans
varit i en polisbil
haft ett husdjur
sjungit solo
sjungit/spelat i ett band

kört bil
kört moped
somnat i skolan under en lektion
läst någon annans dagbok i smyg

varit på datorn över 5 timmar i sträck
målat en tavla
smakat på bläckfisk
glömt en bra väns födelsedag
fuskat i ett prov
blivit stucken av en geting

gett pengar till en gatuspelare
först hatat någon, men sedan börjat gilla den
tappat bort en biblioteksbok
lärt mig första hjälpen
spelat
golf/minigolf
varit med om en trafikolycka
beställt nånting jag inte har nytta av
rökt tobak
varit till Lappland (bor där, hallå?)

varit med i tidningen
varit på bio utomlands
gått på dagis
använt reflex
lekt med småbilar

ätit någonting inom senaste timmen
fått ett blåmärke inom senaste veckan
brutit något ben senaste året
varit på sjukhus senaste året
varit hos doktorn senaste året




Källa: http://supermarjo.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0