Åt rätt håll

Nu märks det att jag har kommit tillbaka till lägenheten.
Vägde igår 64.5 kg (dvs tillbaka på mitt förra delmål)...
Idag vägde jag 63.6 kg, trots att jag hetsåt igår.

Idag var dock en rätt dålig dag i matväg..
Det var hamburgertallrik på skolan, och mina kompisar tvingade med mig till matsalen.
Fruktansvärt.
Jag har förmodligen världens sämsta självdiciplin.
Jag smällde i mig en hel hamburgare, plus strips med dressing.
Tog i alla fall bara en portion.
Hur mycket tröst det nu är när man ställer sig på vågen imorgon...
Mina kompisar är fruktansvärt duktiga på att sitta kvar i matsalen i minst 45 minuter, så man hinner nästan bli hungrig igen och ta en portion till.
Usch.

I morgon är det dock lite bättre.
Har möte på lunchen, så jag kan säga att jag precis har ätit och istället bara dricka en kopp te.
Om det funkar så ska jag hålla mig till att inte äta nånting i morgon.
Hoppas det funkar.
Hoppas.

Jag har börjat tvivla på mig själv.
Jag misslyckas med min diet. Jag märker det på hur mycket jag orkar träna på gymet.
Sprang på löpbandet i 30 min igår. Höll en medelhastighet på nästan 9.5 km/timme.
Efteråt kändes det som att jag skulle kunna springa en halvtimme till.
Det känns så fel.

Jag vill vara alldeles matt av energibrist.
Jag vill tvingas ha vantar på mig för att händerna är så kalla.
Jag vill känna hur det snurrar i huvudet bara av att gå i en trappa.
Allt det vill jag känna, för det betyder att det är jag som har kontrollen.
Kontrollen över min egen kropp.

Jag ska gå ner under 60 kilo innan helgen.
Det målet ska jag nå.
Och för att nå det målet måste jag kämpa massor.
Det är nästan fyra kilo på fyra dagar.
Jag kan klara det, bara jag kämpar tillräckligt mycket.
Och det ska jag göra oxå.

Nu ska ingenting stå i min väg.

 - AnnaMaria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0