Anledningar

Ala rabblar ju upp en massa olika anledningar till att inte äta alt. att gå ner i vikt.
Det är ju bra, har sånna själv uppsatta på kylskåpet, men något jag hela tiden hakar upp mig på är att nästan alla tar upp det där med att bli attraktiv.

Jag har lite svårt att förstå det.
Jag skulle aldrig gå ner i vikt för att någon annan skulle se mig som mer attraktiv. Går jag ner i vikt så är det av egoistiska skäl och inget annat.
Min variant av den anledningen låter lite så här:
 'Folk säger hela tiden att man inte är attraktiv om man ser ut som ett skelett - Bra, då ska jag bli ett!'

Och en fortsättning:
 'En tjock människa som är ensam tycker folk synd om, en smal människa som är ensam har valt det själv.'

Okej, det kanske blev lite att jag bryr mig om hur det ser ut i andras ögon, men sensmoralen är att jag vill bli lämnad ifred och att ingen ska gå och tycka synd om mig och tro att det är pga. att jag är tjock.

 - AnnaMaria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0