Torsdag 29 nov 2oo7

Morgonvikt: ---
Aktuellt BMI: ---
Kvällsvikt: ---

Frukost: inget
Lunch: inget
Mellanmål: Ett halvt päron och en kopp te (30 kcal)
Middag: Ett litet äpple, Coca Cola Zero (50 kcal)

dagar utan hetsätning

Träning:
Promenad 100 min (- 350 kcal)
Träning 2 timmar (- 500 kcal)


14:47
På skolan.
Har precis ätit dagens första mål.
Ett halvt (litet) päron och en kopp te.
Jag fryser som en idiot.

Sitter utmed ett element som fullkomligen sprutar värme, ändå darrar händerna av köld.
Olämpligt nog är det runt 20-25 minusgrader ute.
Kallt.
Inte svinkallt, men kallt.
Måste få tag på pappa nu och höra om jag kan fara och hämta bilen.
Batteriet på mobilen är dött, så jag måste låna skolans telefoner.
Frågan är bara hur jag ska komma till verkstaden för att kunna hämta bilen.
Tar typ en timme att gå dit, och utan vantar och mössa i den här kylan så är det inget alternativ.
Jaja, det ordnar sig nog.

Ska egentligen sitta och jobba med läxor och skolarbete just nu, men jag känner inte att jag orkar.
Borde kanske öka medecinen..
Fast då kanske den inte räcker tills nästa läkarbesök.
Tänk om jag skulle bli utan.
Hemska tanke.

Nu måste jag ringa pappa.
Vill ha bilen.
Sen återstår det väl att se om jag vågar köra...

14:53
Fan.
Fan, fan, fan, fan, FAN!
Bilen är inte färdig.
Jag måste åka buss.
Jag vill inte åka buss.
Jag hatar att åka buss.

Ångest.
Nu är det påväg.
Måste ta en Atarax.

Så. Bara vänta på att den ska börja verka.
Jag vill inte åka buss.
Jag vill inte åka buss till träningen.
Jag vill inte stressa efter träningen för att hinna till bussen.
Jag vill inte åka buss tillbaka från träningen.
Jag vill inte åka buss hem imorgon.
Då får dom fan komma och hämta mig!
Fast jag måste ju tillbaka till praktiken.

Jag vill inte!

22:00
Haha!
Nu har jag börjat komma in i rytmen igen.
Skönt att det går så fort.

Var lite i valet och kvalet om jag skulle fara på träningen eller inte.
Den ena jag ville bara ligga i sängen och vara deprimerad, medan den andra jag visste att allting skulle kännas bättre efter träningen.
Den andra jag mutade den första jag med ett äpple om jag pallrade mig iväg till träningen.
Så jag for.
Fast först var jag tvungen att gå och handla ett äpple.
Och duktiga jag använder ju bara ica-kortet, så då måste jag ju gå till en ica-butik, aight?
Och visst, det tar typ en kvart att gå dit från busstationen och sedan tjugo minuter till träningen efter det.
Träningen gick rätt bra.
Vi gjorde ingen gymnastik, och det var kanske tur, för jag hade en snuskig huvudvärk.
Åt halva äpplet innan träningen och andra halvan efter ungefär halva träningen.
Det blev perfekt.

Sen var det ju bara bussfan hem oxå.
Bussarna går på helsjuka tider, näst sista lokalbussen går halv sju, träningen slutar kvart över sju.
Sista bussen går fem i nio.
Kul.
Så det blev att ta en linjebuss istället.
Måste gå nån kilometer då, men det gör ju ingenting. I alla fall i normala fall, nu är det ju snorigt kallt och jag frös fortfarande efter träningen, så jag hade väl gärna åkt taxi fram till dörren.
I alla fall.
Dumjäveln som körde bussen stannade inte på min hållplats.
Jag var tvungen att säga åt honom att släppa av mig för fan, nästa hållplats var ju flera mil bort.
Som sagt.
Bara att sula iväg då.
Tror jag var tvungen att gå nästan fyra kilometer istället för dom två en halv som jag egentligen skulle gå.
Kul att bränna lite extra kalorier, visst, men inte när jag fryser!

Satt i duschen och spolade skållhett vatten över mig i över en halvtimme.
Jag fryser fortfarande.
Har tjocksockar och Snobbentofflor och långärmat.
Jag fryser.
Och smuttar på en Cola Zero.
Min tröst för att jag fryser.
Borde väl egentligen dricka en kopp te istället, men jag orkar inte värma vatten...

Har nästan inget batteri i mobilen heller.
Tror inte den klarar sig att vara på hela natten. Alltså har jag ingen väckarklocka imorgon.
Visst, en bra anledning att missa frukosten, men alltså jag måste ju få närvaro på skolan nån gång...
Jag har alltså två val:
1. Jag kan satsa och lägga mig nu och hoppas på att batteriet håller, alternativt att jag kanske har sovit tillräckligt så jag vaknar i tid ändå.
2. Vara vaken så länge som möjligt och sätta igång mobilen precis innan jag går och lägger mig och hoppas på att den klarar några timmar i alla fall...
Tar jag alternativ nr. 2 så är det störst chans att mobilen håller, men då är det tokkört om den inte gör det, för då lär jag inte vakna ens för att hinna med bussen hem...

Asch.
Får väl se hur det blir.
Lutar åt 2:an.
Det blir tvåan.
Så, nu har jag bestämt det. Bra.
Är nervös inför att ställa mig på vågen imorgon.
Kommer att vara fet som en flodhäst. Jag känner det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0