Hemläxa

Fick en hemläxa på svenskan före praktiken.
Hitta en låt (eller del av låt) på svenska som du tycker beskriver dig.

Har tagit fram två låttexter.
En som ärligt beskriver mig och en som inte är fullt så ärlig, men väcker mindre oro om jag lämnar in den.



Den godtagbara:
Nicklas Strömstedt - En Kvinna Och En Man

Säg var jag vart, tala om vem jag e
dom säger att visheten kommer med åren
när många har gått, o jag tror att jag ser
att ingen världen, kan ge mig nåt mer

Det kommer en tid, när vi vänder oss om
vänder o ler åt dom misstag vi gjorde
det kommer en dag, när natten känns lång
det stiger en sol där allt börjar om

Den ärliga:
Vintertid - För Varje Andetag

Kan du se
Hur jag gråter varje natt
Hur min värld alltjämt är svart
Kan du höra hur jag skriker utan ord
Kan inte hjälpa mig min vän
Orkar inte resa mig igen
För jag lider mer än någonsin förut

Hör du smärtan in min röst
För min sorg finns ingen tröst
Känns allt meningslöst och kallt
Vill bara dö vill fly från allt
Finns inget kvar av mig att ge
Ändlös sorg är allt jag ser
Finns ingen hjälp för mig att få
Finns ingen här som vill förstå

I mitt liv
Blir allting värre för var dag
Minns alla sparkar alla slag
Och jag känner hur mitt inre fylls av hat
För varje andetag jag tar
Snart finns där bara ilskan kvar
Trots min vädjan står jag lämnad utan svar

Hör du smärtan in min röst
För min sorg finns ingen tröst
Känns allt meningslöst och kallt
Vill bara dö vill fly från allt
Finns inget kvar av mig att ge
Ändlös sorg är allt jag ser
Finns ingen hjälp för mig att få
Finns ingen här som vill förstå

Så den stora frågan är:
Vilken av dom ska jag lämna in?


Kommentarer
Postat av: anna

jag hade lämnat in ettan, lärare skvallrar som småtjejer :P
den andra låten var verkligen hur gripande som helst dock :)

2007-12-01 @ 17:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0