Gröt

Om elva minuter har jag fastat i fyra dygn.

Tänkte avbryta fastan med lite havregrynsgröt, men det känns ganska motigt just nu.
Om jag tar en halv portion och skippar sylten kanske....

Har varit ute och promenerat en timme nu. Ganska skönt, men kallt.
Pratade med en kompis oxå, har inte träffat henne sen augusti när vi var på Gotland. Kul att höra av henne.
Hon berättade en massa kul.
Efter att ha pratat med henne kändes det som att nu skiter jag i skolan och sticker till Wången istället...
Nån som sponsrar mig?

Tjo, livat värre i lägenheten under...
Det bor en valp där, så jag gissar att det är den som löper amok...

Gröt var det ja...
Finns det inget annat jag kan äta?
Nyponsoppa som har stått öppnad i kylskåpet lite mer än en vecka = inte så bra...
Varma Koppen
Bea-sås

Alltså, gröt eller varma koppen, det är frågan...
Kom igen, jag är ju egentligen inte ens hungrig...
Fast jag borde äta nånting.
Ska fasta fyra dagar till, eller tre och en halv i alla fall, så jag måste nog äta nånting nu för att palla skolan...
Vi får se hur det blir.
Hade vågen visat lite mindre så kanske jag hade haft mer aptit till att äta, men som det är nu....
Jag gick ju för fan ner fortare när jag hetsåt jordnötsmums i tre dagar...

Fyra minuter kvar...

Tänkte belöna mig med ett lyxbad om jag klarade att fasta fyra dagar.
Hinner inte det ikväll, ska fara och se film med en kompis.
Hon som vet om mina äs.

Tre minuter kvar...

Får nog ta det där badet på torsdag istället, efter träningen.
förtjänar jag det förhoppningsvis...

Två minuter kvar...

Har suttit och gjort upp en plan för min vikt, hur mycket jag ska väga när och så...
Det blir lite kämpigt.
Ingen plats för hetsätning i den planen kan jag lova...

En minut kvar...

Gröt.
Jag ska äta gröt.
Ska tillaga en halv portion gröt som jag ska äta utan nånting till.
Är jag duktig så ska jag bara äta halva och slänga resten.

Fyra dagar...

Jag ska vara duktig.
Har man fastat i fyra dagar och bara gått ner ett kilo så förtjänar man inte att äta en hel halv portion.

Fyra dagar och en minut.

Ska nog laga till den där gröten nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0