Måndag 10 dec 2oo7

Morgonvikt: 63.3 kg
Aktuellt BMI: 23.8
Kvällsvikt: N/A

Frukost: 1 kopp te, en liten tugga smörgås, en gurkskiva, en dl jouice (ca 50 kcal)
Lunch: En morot (40 kcal?)
Mellanmål: inget
Middag: Ungsgratinerad korv och potatis, godis (1000 kcal?)

5 dagar utan hetsätning


Träning:

Promenad 30 min (- 100 kcal)


13:09
Argh!
Jag blir galen!
Visar vågen 63.3 imorgon så skjuter jag nån.
På allvar.
Det här är fan inte roligt längre.

Suck.
Åsså har N flyttat in i elevhemmet nu oxå.
Visst, jättekul med en kompis, men det betyder även att hon kommer att se vad jag äter (och inte äter) konstant.
Klarade mig bra på frukosten i alla fall.
Sa bara att jag mår illa av att äta frukost.
Bra, då behöver jag aldrig mer äta frukost.
Sen hade jag samtal på psyk, så jag sa att jag skulle käka lunch på MAX.
Ha! Eller hur.
Fast dom gick på det.
Sen berättade N att hon bara har halvpension (dvs hon äter inte middag på skolan), tack gode gud!
Då kan jag smita in i datasalen eller nått sånt istället för att äta.
Underbart!

Fast det blev lite pinsamt när jag var på psyk.
Har suttit och gnällt i en evighet om hur duktig jag är på att äta bra och rätt och allt sånt skit och nu när jag är där så knorrar magen konstant.
Trovärdigt!

Jaja, hon nämnde i alla fall inget om det.
Men nu ska jag tona håret.
Skriver lite mer när jag har satt in färgen...

13:42
Helnormalt att sitta och tona håret på en håla.
Eller, knappt håla.
Börjar nästa lektion om en halvtimme.
Grattis.
Tur att färgen bara ska sitta i 20 min. Annars hade det blivit lite knepigt.

Men fatta vilket helvete det var att färga.
Händerna bara skakar.
Vill skrika åt dom att sluta.
Jag åt ju massor igår, då ska dom hålla sig lugna idag.
Dessutom åt jag ju en morot. Så nu är mätt.
Ändå slutar dom inte skaka.

Fan.

Insåg just att jag snart inte har hetsätit på en vecka.
Helt otroligt.
Det var flera månader sedan det hände.
Man känner sig så bra när man lyckas hålla sig till en strikt diet.
Då dämpas ångesten.
Det känns mindre tomt att ligga vaken halva natten när man hör hur magen kurrar.
Jag är nog lite sjuk i huvet ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0